31
δέκτη
,
τον
σκοπό
,
το
θέμα
, τον
τόπο
, τον
χρόνο
,
τον
τρόπο
, τις
ανάγκες
και
περιστάσεις.
Αυτό
σημαίνει ότι το ίδιο άτομο μπορεί να μιλήσει, ανάλογα με τις συγκεκριμένες κάθε φορά ανάγκες,
σε πολλά επίπεδα και με διαφορετικό ύφος
.
Ύφος… Ύφος… Ύφος…
Ύφος προφορικού και γραπτού λόγου, ύφος επιστημονικό,
δοκιμιακό, ποιητικό, αφηγηματικό,
περιγραφικό, ουδέτερο, φιλικό, λαϊκό, λόγιο, υψηλό, χαριτωμένο, ταπεινό, κομψό, χυδαίο κ.λπ.
Ας γράψουμε μία επιστολή
Η επιστολή (γράμμα) είναι ένα είδος επικοινωνιακού λόγου (υπάρχει ο πομπός/αποστολέας, ο
δέκτης/παραλήπτης και ο σκοπός για τον οποίο συντάσσεται μια επιστολή) που συναντιέται ήδη
από την αρχαιότητα (Δημοσθένης, Λυσίας, Ισοκράτης), συνεχίζει στα ρωμαϊκά χρόνια (Κικέρωνας,
Οράτιος, Οβίδιος), καθώς και στα νεότερα χρόνια (Αδ. Κοραής, Γ. Σεφέρης, Οδ. Ελύτης). Στις μέρες
μας η επιστολή εξακολουθεί να κατέχει σημαντική θέση παρά τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας
(τηλεόραση, τηλέφωνο, ραδιόφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κινητό τηλέφωνο).
Υπάρχουν διάφορα
είδη επιστολών
,
ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κάθε ατόμου, τις
πολλαπλές ανάγκες της ζωής, καθώς και τις κοινωνικές συνθήκες:
α)  επιστολές κοινωνικού περιεχομένου (π.χ. οικογενειακές, φιλικές, συγχαρητήριες,
συλλυπητήριες, αγγελτικές),
β)  επαγγελματικού περιεχόμενου (π.χ. αιτητικές, συστατικές, διαφημιστικές, εμπορικές),
γ)  επιστολές που απευθύνονται σε μια συγκεκριμένη Αρχή ή σε πρόσωπο που κατέχει κάποιο
αξίωμα (π.χ. Υπουργό, Δήμαρχο, Διευθυντή),
δ)  ανοιχτές επιστολές που δημοσιεύονται στον τύπο (π.χ. διαμαρτυρίας, πληροφόρησης,
ενημέρωσης),
ε) επιστολές που απευθύνονται σε ένα οικείο και φιλικό μας πρόσωπο.
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...192