51
Σταυρός, Green Peace, UNESCO, UNICEF, WWF, διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην
προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
2. Σε μια διάλεξη, που παρακολουθήσατε και οργάνωσε η «Ένωση Ελλήνων Παιδαγωγών»,
κρατήσατε βιαστικά κάποιες σημειώσεις για κάποια φαινόμενα/ εκδηλώσεις ανθρωπισμού
στη σύγχρονη εποχή, καθώς και τον ρόλο που καλείται να αναλάβει το σχολείο στην
καλλιέργεια ανθρωπιστικού πνεύματος στους μαθητές. Να ομαδοποιήσετε τις σημειώσεις
σας και να τις παρουσιάσετε σε προσχεδιασμένο προφορικό λόγο.
3. Σε χώρα που εφαρμόζεται η θανατική ποινή, αποφασίστηκε η εκτέλεση ενός βαρυποινίτη
και το γεγονός αυτό προβλήθηκε από τον διεθνή Τύπο. Ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής
οργάνωσης της Διεθνούς Αμνηστίας, αποστέλλεις στον Υπουργό της Δικαιοσύνης μια επιστολή
διαμαρτυρίας, παραθέτοντας ισχυρά επιχειρήματα για τη μη εκτέλεση του βαρυποινίτη.
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ένα από τα σοβαρότερα δικαιώματα της
τρίτης γενιάς των ανθρώπινων δικαιωμάτων
είναι το
δικαίωμα στο περιβάλλον
.
Μιλώ σοβαρά, όταν προτείνω να απονείμουμε δικαιώματα στα δάση, στους ωκεανούς,
στα ποτάμια και στα άλλα «φυσικά αντικείμενα», στην πραγματικότητα στο φυσικό
περιβάλλον ως σύνολο.
[Christopher Stone]
Η προστασία του περιβάλλοντος
Η αλόγιστη καταστροφή του φυσικού χώρου, μέσα στον οποίον και από τον οποίο
ζούμε, έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια με ρυθμό επικίνδυνο. Την ίδια στιγμή και
παράλληλα μ’ αυτήν, συντελείται κι η καταστροφή, άμεση ή έμμεση, των μνημείων
που ο πολιτισμός των αιώνων έχει κληροδοτήσει στον τόπο μας. Εταιρείες και άτομα
προσπαθούν με διακηρύξεις και θεωρητικές αναλύσεις να πείσουν -ποιους;- για
την ανάγκη και την υποχρέωση που έχουμε να σεβαστούμε και να προφυλάξουμε το
φυσικό περιβάλλον και τα ιστορικά μας μνημεία. Η πρόθεση είναι αναντίρρητα ορθή
και επαινετή, όμως, φοβούμαι πως υπάρχει ο κίνδυνος να εξαντληθεί σε σχήματα
λόγου, αν δεν αναζητηθούν οι αιτίες του κακού και δεν ανατραπούν από τη ρίζα τους.
Υποπτεύομαι ότι σε πολλές περιπτώσεις οι κρίσεις ξεκινούν από και κατευθύνονται
προς θεωρητικές αναζητήσεις αισθητικής μορφής. Πιστεύουν πολλοί πως εκείνο
που χρειάζεται είναι η διαφώτιση των ανθρώπων για την αξία του χώρου και του
περιβάλλοντος. Κάποτε στο οπλοστάσιο των διαφωτιστών βρίσκει κανείς στατιστικά
I...,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50 52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,...192