42
μέσα αφράτα και το αλάτι λες και το έχει υπολογίσει με τον θεοδόλιχο (= όργανο με
το οποίο μετρούνται οι γωνίες ή οι αποστάσεις στην τοπογραφία).
Όμως τα ελληνικά εστιατόρια δεν έχουν ελληνική κουζίνα, γιατί οι μάγειροι στις
σχολές μας (του Ε.Ο.Τ. παρακαλώ) δεν τη διδάσκονται. Βάζουν, λοιπόν, έτοιμη σάλτσα
ντομάτας στα λαδερά φασολάκια, επειδή νομίζουν ότι τους προσθέτει νοστιμιά. Έτσι,
βεβηλώνουν ένα σπάνιο πιάτο κι έπειτα ρωτούν γιατί δεν μας άρεσε. Οι ίδιοι, όμως,
πηγαίνουν στο σπίτι και τρώνε τα φασολάκια που μαγείρεψε η μητέρα τους.
Το ελληνικό φαγητό έχει ύφος, φως, αρώματα και απέριττη αισθητική. Όπως και η
κλασική ελληνική τέχνη. Αυτό δεν το μελέτησα στα γραπτά. Το είδα με τα μάτια
μου, το γεύτηκα σε εκατοντάδες σπίτια που επισκέφθηκα, για να καταγράψω αυτήν
ακριβώς την παράδοση. Η ρύθμιση της γεύσης από τις ανυποψίαστες δέσποινες είναι
μια καλά επεξεργασμένη αλληλουχία εσωτερικών κινήσεων, που δεν ξέρουν να την
εξηγήσουν. Τη βιώνουν, την αναγνωρίζουν, την επιτυγχάνουν, πάντοτε με την ίδια
σιγουριά.
Είναι καιρός να μοιραστούμε μαζί τους την εμπειρία τους, να «κλέψουμε την τέχνη
τους», όπως λένε οι μάγειροι, σώζοντας και πολύτιμα κομμάτια του πολιτισμού μας.
Είναι καιρός να γνωρίσουμε τη διαύγεια και τη σαφήνεια της ελληνικής γεύσης σε
αυτούς τους πονηρούς καιρούς που γέμισαν το πιάτο μας σκουπίδια.
[
Αξιολόγηση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στη Νεοελληνική Γλώσσα Έκφραση-
Έκθεση. Μάθημα Γενικής Παιδείας (τεύχος α΄)
, εκδ. ΚΕΕ, Αθήνα 1999, σσ. 50-52]
ΘEMATA Γ ΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ- ΕΚΘΕΣΗ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Η δυνατότητα που
δόθηκε
στους υποψηφίους,
μετά
την κατάργηση των
εξετάσεων
κατά Σχολές,
να
δηλώνουν προτιμήσεις για μεγάλο αριθμό Σχολών
ή
Τμημάτων είχε
πέρα
από τα
θετικά της στοιχεία
και
αρκετά αρνητικά.
Έρευνα σε μεγάλο αντιπροσωπευτικό δείγμα των τελειοφοίτων όλων των
Τμημάτων
του Πανεπιστημίου
Αθηνών
έδειξε ότι μόνο το 67% από αυτούς φοιτούσαν σε τμήμα
της
πρώτης
προτίμησής
τους.
Οι επιπτώσεις στην
ποιότητα
των σπουδών, όταν αυτοί που
τις
παρακολουθούν δεν
αισθάνονται
το
αναγκαίο ενδιαφέρον, είναι προφανείς. Το 25,1%
των
τελειοφοίτων
I...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...192