58
2. Κατηγορίες διαφημιστικών μηνυμάτων με κριτήριο τη μορφή τους
Ένα διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να πάρει τις ακόλουθες μορφές:
• Μήνυμα που αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο
(χωρίς προλόγους και περιττές επεξηγήσεις –
έχουμε άμεση αντίληψη του προβαλλόμενου προϊόντος).
Π.χ. Δώσε λίγο αίμα και σώσε ζωές.
• Αφηγηματικό μήνυμα
(χρήση της αφήγησης μιας ιστορίας και της εξιστόρησης ενός
περιστατικού για την επίδειξη του προϊόντος).
Π.χ. Κοίταξε το ρολόι της. Ευτυχώς υπήρχε
χρόνος για ένα καλό πρωινό, πριν ξεκινήσει τη δουλειά της. Ακολούθησε τη συνήθεια που είχε
αποκτήσει. Έβαλε στο τραπέζι αυγά βραστά, φρυγανιές και μαρμελάδα. Τώρα, όμως, είχε
κάτι πιο νόστιμο και πιο ωφέλιμο: τα νέο χυμό καρότου!
• Μήνυμα μονολόγου-διαλόγο
υ (μονόλογος ή διάλογος που αποτελεί μαρτυρία ενός ειδικού
ή καταναλωτή για τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος).
Π.χ. Είμαι συλλέκτης έργων τέχνης και
προσπαθώ να τα προστατεύσω από φθορές και αλλοιώσεις. Με τα κλιματιστικά Klimatex
εξασφαλίζω τις ιδανικές γι’ αυτά συνθήκες!
• Μήνυμα που επεξηγεί την εικόνα – λεζάντα
(προβολή της εικόνας του προϊόντος και
επεξήγηση αυτής).
• Μήνυμα που στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα
(ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας με
λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις, υπερβολές,
χιούμορ κ.λπ.).
Π. χ. Έπιπλα ΟΙΚΟΣ. Αρμονική συνύπαρξη τέχνης και τεχνικής. Το τελειότερο
ΟΙΚΟσύστημα. Ένα με σας, ένα με τον χώρο σας, ένα με τις απαιτήσεις σας.
• Μήνυμα που προσφέρει επιχειρήματα
(προσπάθεια να πεισθεί ο δέκτης με τη χρήση
διαφόρων επιχειρημάτων).
3. Μέσα και τεχνικές της διαφημιστικής πειθούς
Πρόκειται για τα μέσα και τις τεχνικές πειθούς που χρησιμοποιεί η διαφήμιση, προκειμένου
να παρουσιάσει, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το διαφημιστικό μήνυμα, έτσι ώστε να
επιτύχει τον σκοπό της.
• Συνειρμός ιδεών
(αναφορά σε νοήματα ή προβολή εικόνων που προκαλούν διάφορους
συνειρμούς στον δέκτη. Δηλαδή, παραστάσεις που συνδέονται στη συνείδηση και, όταν μία
από αυτές ανακληθεί στη μνήμη, είναι δυνατόν να συμπαρασύρει και τις άλλες).
• Αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος
(προσπάθεια, μέσω της
παρουσίασης του προϊόντος και των ιδιοτήτων του, να επηρεάσει τον δέκτη…).
I...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...192