57
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΜΟΡΦΕΣ ΠΕ ΙΘΟΥΣ
Ι . Η ΠΕ ΙΘΩ ΣΤΟΝ ΔΙΑΦΗΜΙ ΣΤ ΙΚΟ ΛΟΓΟ
Διαφήμιση είναι η δημιουργία και η προβολή ενός πρωτότυπου μηνύματος, με σκοπό να πείσει
ή να παρακινήσει τους δέκτες να προτιμήσουν ένα αντικείμενο, μια υπηρεσία, ένα πρόσωπο, μια
ομάδα ατόμων, μια εκδήλωση, ένας γεγονός ή, γενικά, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Η διαφήμιση,
ανάλογα με τη θεματική της, μπορεί να είναι οικονομική, πολιτική, κοινωνική, επαγγελματική
κ.λπ. Με βάση τον παραπάνω ορισμό, η διαφήμιση συνιστά μια πράξη επικοινωνίας.
1. Τα βασικά στοιχεία της διαφήμισης ως επικοινωνιακής πράξης
• Ο πομπός (διαφημιστής).
• Ο δέκτης (καταναλωτής).
• Το μήνυμα (περιεχόμενο και μορφή).
• Το επικοινωνιακό μέσο/κανάλι (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, αφίσες, φυλλάδια,
αεροπανό).
• Ο επικοινωνιακός κώδικας (λόγος, εικόνα, ήχος).
• Ο σκοπός:
– Να ελκύσει την προσοχή του δέκτη για το διαφημιζόμενο προϊόν.
– Να κεντρίσει το ενδιαφέρον του.
– Να του δημιουργήσει την επιθυμία να το αγοράσει.
– Να τον οδηγήσει, τελικά, στην αγορά του προϊόντος.
I...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...192