168
έτσι τη δική τους ιδιοκτησία από του συμμαθητή τους. Άλλοι σχολιάζουν κάποιον
συμμαθητή ή καθηγητή τους, ή γράφουν από το βιβλίο τους τα δύσκολα σημεία του
μαθήματος για να τα διαβάσουν στην προφορική εξέταση ή να τα αντιγράψουν σε
κάποιο διαγώνισμα ή απλά αλληλογραφούν μεταξύ τους για κοινότυπα θέματα, αντί
να μιλήσουν. Άλλα αναφέρονται σε συγκεκριμένα πρόσωπα μαθητών εκφράζοντας
την αμοιβαία φιλία και αγάπη για πάντα. Τέλος υπάρχουν και εικαστικά: πολλοί
προτιμούν να ζωγραφίζουν λαβωμένες καρδιές, πρόσωπα, ζώα, πουλιά, λουλούδια,
γεωμετρικά σχέδια, τοπία, ακόμη και περιπαιχτικά σκίτσα με αντίστοιχα σχόλια για
κάποιον συμμαθητή τους. [...]
Σίγουρα τα Graffiti αποτελούν έναν τρόπο έκφρασης και επικοινωνίας, ακόμη και
εκτόνωσης των μαθητών, που, πολύ συχνά, κουρασμένοι από τα μαθήματα, αντί να
παρακολουθούν, προτιμούν να γράφουν τα θρανία τους.
Μ’ αυτό τον τρόπο τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους, τον ψυχικό τους
κόσμο, τη διάθεση της στιγμής, τις επιθυμίες, τα όνειρα και τις ελπίδες τους.
Καταθέτουν τις σκέψεις τους, τη φιλοσοφία τους για τη ζωή και τον κόσμο, τη γνώμη
τους για το σχολείο και φανερώνουν τα κοινωνικά τους πρότυπα, τα οποία συχνά
μπορεί να είναι αρνητικά, αφού τα παιδιά είναι φυσικό να επηρεάζονται από τις αξίες
και τα ινδάλματα της καταναλωτικής-ατομιστικής κοινωνίας των μεγάλων. Βέβαια,
πολλά παιδιά διαμαρτύρονται για την υπάρχουσα κατάσταση ζητώντας έναν όμορφο
κόσμο ειρήνης, αγάπης και φιλίας και τέλος είναι και αυτά που διακατέχονται απλά
από την αρχέγονη επιθυμία του ανθρώπου να διαιωνίσει το όνομά του γράφοντάς το
κάπου, αλλά κι από ένα αίσθημα πρόσκαιρης ιδιοκτησίας.
Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, το γεγονός είναι ότι όσο υπάρχουν τα θρανία τα
παιδιά θα εξακολουθούν να γράφουν, δίνοντας το στίγμα της εποχής τους αλλά και
της ψυχής τους.
[Σοφία Σαρρή, δημοσιογράφος.Στο βιβλίο:
Νέα Ελληνικά. Τεχνικά Επαγγελματικά εκπαιδευτήρια.
Α τάξη 1ου κύκλου
, εκδ. Ο.Ε.Δ.Β., Αθήνα 1999, σσ. 23-26]
Η σημασία της γλωσσομάθειας
Γλωσσομάθεια είναι το να ξέρει κάποιος καλά, πλάι στη μητρική του γλώσσα, μία ή
περισσότερες ξένες γλώσσες. Λέγοντας πως κάποιος ξέρει καλά μια ξένη γλώσσα,
εννοούμε ότι την μιλάει καλά, σαν να ήταν η μητρική του περίπου, με την προφορά
των ξενόγλωσσων όρων, με τη γραμματική της, με τους ιδιωματισμούς της και με
την ορθογραφία της.
Οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη τη γλωσσομάθεια στην εποχή μας, είναι πολλοί.
1...,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167 169,170,171,172,173,174,175,176,177,178,...192