176
– γεννούν την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια στον νέο,
– καλούν τον σύγχρονο νέο να συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους για την επίλυση των
μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων,
– παίζουν διδακτικό ρόλο,
– φέρνουν μηνύματα του παρελθόντος, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα για το παρόν και το
μέλλον,
– κάνουν αισιόδοξο, δραστήριο τον σύγχρονο νέο και τον γεμίζουν με ιδανικά,
– μαθαίνουν στον νέο να εργάζεται, να συνεργάζεται και ν’ αναπτύσσει πρωτοβουλίες,
– καλλιεργούν την έμφυτη κοινωνικότητα του νέου.
• Τα είδωλα:
– διαψεύδουν τα όνειρα του σημερινού νέου,
– προκαλούν φανατισμό ή προσωπολατρία και ηρωοποιούνται από τον νέο,
– προβάλλονται σαν ήρωες και πετυχημένα άτομα, ιδιαίτερα από τα μέσα μαζικής
ενημέρωσης
– οδηγούν τον νέο στην τυφλή μίμησή τους και τον εμποδίζουν να σκέφτεται ήρεμα και
αντικειμενικά,
– κάνουν τον νέο μονόπλευρο, αδιάλλακτο κι ασυμβίβαστο, αφού ακολουθεί με φανατική
επιμονή και προσήλωση τη θεωρία τους.
Κεφάλαιο Τρίτο: Περιγραφή
Το νόημα του σπιτιού
Ο θεσμός της πολυκατοικίας «επεκτείνεται» και με ραγδαίο ρυθμό και στα επαρχιακά
κέντρα ακόμη και στις λιγάνθρωπες κωμοπόλεις όπου καμιά αναπόφευκτη ανάγκη
δεν φαίνεται να το υπαγορεύει. Έτσι σιγά σιγά το νόημα του σπιτιού μεταβάλλεται.
Δεν είναι που η αρχιτεκτονική διαρρύθμιση υπακούει σε άλλους προσανατολισμούς
και πραγματοποιεί άλλα δεδομένα σαν τέχνη υπηρετική του καθημερινού βίου.
Είναι και που η καθιερωμένη αντίληψη του σπιτιού υποχωρεί σε άλλες αντιλήψεις,
διαμορφωμένες κατά τις συνθήκες που δεν υπήρχαν άλλοτε. Άλλ’ απομένει το
ερώτημα: η πολυκατοικία είναι ή δεν είναι σπίτι; Φρονώ και τώρα, ύστερ’ από πολλές
προσπάθειες που έκαμα για να μπορέσω να συμφιλιωθώ μαζί της, πως σπίτι δεν είναι.
Γιατί, όταν λέμε «σπίτι», δεν εννοούμε μόνο μια κατασκευή, αλλά κι ένα ψυχικό
1...,166,167,168,169,170,171,172,173,174,175 177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,...192