79
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ,
το θεατρικό παιχνίδι ως ποιητική ήθους:
Γινόμαστε ηθοποιοί : η λέξη κυριολεκτικά θα βγαίνει από τις λέξεις : «Ήθος» και
«Ποιώ»). Συζητήστε πώς κανείς μπορεί να ποιήσει ήθος και να μάθει με τον πιο
ζωντανό τρόπο όσα λέγονται σε ένα διήγημα.
• Μπείτε στη θέση των ηρώων, κατανοήστε τις συνθήκες που περιγράφονται στο
διήγημα του Στέλιου Ξεφλούδα. Ζωντανέψτε τη σκηνή της μάχης στην τάξη σας,
υποδυόμενοι τον ρόλο των στρατιωτών στη μάχη.
• Μπορείτε να φτιάξετε και δικά σας λόγια ή να φτιάξετε διαλόγους, όπως
φαντάζεστε τον εαυτό σας σε μια τέτοια σκηνή πολέμου.
• Βρείτε την κατάλληλη μουσική να επενδύσετε τη σκηνή και ήχους βροχής και
αέρα ώστε να κάνετε πιο ζωντανή τη θεατρική σας πράξη. Ένα παιδί στην τάξη σας
μπορεί να αναλάβει τον ρόλο τους αφηγητή.
• ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ:
-Παίξτε τη σκηνή αυτή στην εθνική εορτή της επετείου της 28ης Οκτωβρίου του
1940 με τη συνεργασία άλλων τάξεων.
2. ΣΥΖΗΤΗΣΗ- ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Πώς καταλαβαίνετε τις φράσεις:
«Θα έπρεπε κάθε πεθαμένος να γίνεται στον ουρανό ένα άστρο».
«Μέσα στο αίμα μας υπάρχει απολιθωμένος ο τρόμος, γιατί είμαστε άνθρωποι. …
Γίνεσαι ήρωας, γιατί δεν θέλεις να πεθάνεις».
3. ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Σε ποια σημεία της αφήγησης φαίνεται η ψυχολογική κατάσταση των πολεμιστών;
Υπογραμμίστε στο κείμενο τα σημεία αυτά.
4. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ - ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Χωριστείτε σε δυο ομάδες στην τάξη. Γράψτε καθένας από μία πειστική-προτρεπτική
παράγραφο:
α) για να αποδείξετε στους μαχητές ότι αξίζει να συνεχίσουν τον αγώνα και να
I...,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78 80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,...112