87
σχετικό ενδιαφέρον στον αναγνώστη και μία αγωνία για το πού θα καταλήξει
ο συγγραφέας του άρθρου και τίνος το μέρος θα πάρει: θετική ή αρνητική
απέναντι στο θέμα «επιστήμη». (Φάση αποδείξεως της θέσης μας με ειδικες
λεπτομέρειες και πληροφορίες πάνω στο θέμα)
6η παράγραφος:
Ενίσχυση των αρνητικών συνεπειών από τη χρήση και εξέλιξη
της επιστήμης με παραδείγματα. (Φάση ενίσχυσης της θέσης)
7η παράγραφος:
Τίθεται το δίλημμα, η υπόθεση που προσωπικά θέλουμε
να θέσουμε σε σχέση με το θέμα. Ενισχύουμε το ερώτημα αυτό με απόψεις
ειδικών αποκαλύπτοντας ευθέως ή εμμέσως τι πραγματικά πιστεύουμε εν
τέλει ως συμπέρασμα της ενασχόλησής μας με το θέμα (φάση συμπεράσματος
που προκύπτει από ένα ερώτημα, μία υπόθεση ή ένα δίλημμα)
8η παράγραφος:
Γράφουμε τον επίλογό μας, κερδίζοντας τον αναγνώστη
με ένα ρητό, μία άποψη ενός σημαντικού προσώπου, μία λογοτεχνική
εικόνα του θέματος, αν ταιριάζει κλείνοντας έτσι το θέμα με μία διάθεση να
προβληματίσουμε τον αναγνώστη (Φάση προβληματισμού).
Μεπαράδειγματησυγκεκριμένηδομήτηςπαραγράφου,αλλάπροσαρμόζοντας
στο θέμα σας με διαφορετικό τρόπο τις παραγράφους, αν το επιθυμείτε,
γράψτε το δικό σας δοκίμιο για ένα από τα ακόλουθα θέματα (ΜΠΟΡΕΙΤΕ
ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΕ 4 ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ συγκεντρώνοντας πληροφορίες
για κάθε θέμα –χρόνος προετοιμασίας ομάδων 20 λεπτά, και στη συνέχεια
να αναπτύξετε καθένας τις σκέψεις του σε μία δική του δοκιμιακή πρόταση
παραγωγής γραπτού λόγου . Μπορείτε , αν θέλετε, να ζητήσετε τη δημοσίευση
του δοκιμίου σας σε κάποια τοπική εφημερίδα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ:
1. Έχει αξία η τέχνη;
2. Έχει αξία η εργασία;
3. Έχει αξία η ζωή;
4. Έχει αξία η μόρφωση;
5. Έχει αξία……………….;
Επέκταση δραστηριότητας
Από το κείμενο, βρείτε:
α.
Την κυριολεκτική σημασία για μεταφορικές εκφράσεις που είναι με πιο
έντονα γράμματα και
β.
Τη σημασία των λέξεων με έντονη γραφή.
I...,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86 88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,...112