80
πολεμήσουν, γιατί είναι καλύτερος ένας δοξασμένος θάνατος από μία άδοξη φυγή
μπροστά στις δυσκολίες, να πολεμήσουν για το καλό των άλλων, β) ότι καλύτερα
είναι να εγκαταλείψουν τον αγώνα για να σωθούν και γιατί δεν πρέπει να πεθάνουν,
αφού η ζωή είναι το ύψιστο αγαθό, να φύγουν για καλό δικό τους. Στη συνέχεια
παίξτε τον «διάδρομο της συνείδησης», ένα παιχνίδι στο οποίο η μία ομάδα θα
παριστάνει τους στρατιώτες που θα περνούν ανάμεσα από τους αντικριστά
παραταγμένους ομιλητές που λένε με τη σειρά τους ο καθένας τα επιχειρήματά
του υπέρ της μάχης, στη μία περίπτωση και αλλάζοντας ρόλους, κατά της μάχης
στην αντίθετη περίπτωση, (αλλάζοντας ρόλους). Δηλαδή, η μία ομάδα ομιλητών
που είναι υπέρ της μάχης θα μιλά στους στρατιώτες με τη σειρά υπέρ του αγώνα
τους στο σκοτάδι και στη συνέχεια, η ίδια ομάδα θα κάνει τους στρατιώτες, ενώ η
άλλη ομάδα θα προσπαθεί να πείσει τους «νέους» στρατιώτες να εγκαταλείψουν
το πεδίο της μάχης.
5. ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ - ΥΦΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βρείτε στο κείμενο τις προτάσεις που περιγράφουν τις καιρικές συνθήκες. Σχολιάστε
τις παρομοιώσεις, τις μεταφορές μέσα από τις οποίες αυτές περιγράφονται. Βρείτε
στο κείμενο άλλα σχήματα λόγου, σχολιάζοντας πώς δημιουργούν την ατμόσφαιρα
της τραγικής εικόνας.
6. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Δώστε το δικό σας τέλος στην ιστορία, γράφοντας μια εκτενή αφηγηματική
παράγραφο με στοιχεία ενσωματωμένων υποπαραγράφων με περιγραφικό
περιεχόμενο.
• Λέξεις – φράσεις που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο κείμενό σας:
Τα κανόνια,
ακρωτηριάζουν, ύψωμα, βουνά, κίνηση, κραυγές «Αέρα..Αέρα», οβίδα, ανακωχή.
I...,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79 81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,...112