84
1. Προσπαθήστε να διακρίνετε τον σκοπό που επιδιώκει ο συγγραφέας γράφοντας αυτό το
κείμενο και σχολιάστε την καταλληλότητα / αποτελεσματικότητα του λόγου του.
2. Ποια διαρθρωτική λέξη θα χρησιμοποιούσατε για τη σύνδεση της δεύτερης παραγράφου («Η
Ελλάδα […] τα ξαναπήραμε πίσω») με την τρίτη παράγραφο («Πορεία προς την Ευρώπη […]
των Ευρωπαίων») του κειμένου;
3. Ναγράψετε ταετυμολογικάαντώνυμα των εξής λέξεων του κειμένου: πολυμέρεια, ομοιογενή,
αξιοπρέπεια, ελεύθερος, συνειδητός.
4. Να γράψεις ένα σύντομο ορισμό του Έλληνα συμπληρώνοντας, σύμφωνα με το κείμενο, την
ειδοποιό διαφορά: Έλληνας είναι ο Ευρωπαίος ο οποίος…
5. Να αποδώσεις στην κυριολεξία την πρόταση: «Η Ευρώπη δεν υπάρχει σαν ισοπεδωτική
κεντρική δύναμη, σαν αφομοιωτική μηχανή, σαν πολιτιστικός οδοστρωτήρας».
6. Από ποια σκοπιά / οπτική γωνία κρίνει την Ευρωπαϊκή Ένωση ο συγγραφέας; Είναι αισιόδοξος
ή απαισιόδοξος; Αιτιολογήστε την απάντησή σας.
7. Ως έφηβος βουλευτής, συμμετέχοντας στις εργασίες της Βουλής των Εφήβων, σε ομιλία
σου καταθέτεις τους οραματισμούς σου για το μέλλον της Ευρώπης και αναλαμβάνεις
με αντεπιχειρήματα να αντικρούσεις τις ανησυχίες του προηγούμενου ομιλητή,
υπογραμμίζοντας, παράλληλα, την ιδιαίτερη θέση που κατέχει η Ελλάδα στην Ενωμένη
Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης
ΗνέαΕυρώπη χρειάζεται νέαμορφή εκπαίδευσης. Ηόλο και στενότερη ένωση των λαών
της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο αν οι πολίτες κατανοήσουν
την πολιτική, πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ζωή στα άλλα κράτη-μέλη. Η
ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης αποτελεί, επομένως, αναπόσπαστο τμήμα της
παιδείας των αυριανών Ευρωπαίων πολιτών. Ωστόσο, η προσπάθεια προσέγγισης
λαών οι οποίοι έχουν τις ίδιες πολιτιστικές καταβολές, αλλά διαφοροποιούνται, λόγω
ποικίλων συνθηκών, στον τρόπο έκφρασής τους, πρέπει να γίνει λαμβάνοντας υπόψη
κάποιες βασικές παραμέτρους.
Μια βασική παράμετρος είναι εκείνη του εθνικού χαρακτήρα κάθε χώρας. Το κοινό
πρότυπο που αναζητά η Ευρώπη, για να ενωθεί μέσω αυτού, δεν πρέπει να βρίσκεται
σε αντίθεση μ’ εκείνο που υπαγορεύεται από τις ιδιαίτερες πολιτιστικές, ηθικές,
θρησκευτικές και κοινωνικές αξίες του κάθε λαού. Άρα, η ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής
διάστασης στη διδακτική πράξη πρέπει να γίνει διακριτικά και όχι σε βάρος των
αρχικών σκοπών και στόχων που θέτει ένα εκπαιδευτικό σύστημα.
I...,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83 85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,...192