168
με πολύ σημαντικά θέματα. Πάντως, ακόμα κι αν κατατίθενται τεκμήρια, επιστημονικές
μελέτες, απόψεις στοχαστών κ.λπ., αυτό που κυριαρχεί δεν είναι το πληροφοριακό υλικό, αλλά
το προσωπικό στοιχείο στην επεξεργασία του. Δύο είναι τα είδη του δοκιμίου: Αποδεικτικό ή
δοκίμιο πειθούς και Στοχαστικό ή λογοτεχνικό δοκίμιο.
[Για τα χαρακτηριστικά του δοκιμίου και τα είδη του, βλ. εδώ το βιβλίο της Γ’ Λυκείου, σσ.95-103].
6. Ημερολόγιο
Έχει επικαιρικό, προσωπικό και αυτοβιογραφικό χαρακτήρα, είναι γραμμένο σε α΄
ενικό πρόσωπο και αφορά: αφήγηση σημαντικών γεγονότων προσωπικής ζωής, παρουσίαση
γενικότερων ζητημάτων της κοινωνικής ζωής που έλκυσαν την προσοχή του γράφοντα, έκθεση
συναισθημάτων, στοχασμών - κρίσεων.
• Δεν έχει καθόλου προσφώνηση ή έχει την προσφώνηση «Αγαπημένο μου ημερολόγιο»
(προαιρετική).
• Περιλαμβάνει ημερομηνία και μια τοπική ένδειξη.
• Στη γλώσσα χρησιμοποιούμε απλό καθημερινό λόγο, το ύφος είναι άμεσο, εξομολογητικό,
αυθόρμητο με διάθεση εκμυστήρευσης, ενδεχομένως λυρικό με συναισθηματική φόρτιση.
• Σκοπός η αυτοεπικοινωνία - ο εσωτερικός διάλογος ή η καταγραφή, προς διατήρηση στη
μνήμη, σημαντικών γεγονότων.
[Για το ημερολόγιο, βλ. και το βιβλίο της Β΄ Λυκείου].
7. Διάλογος
Πρόκειται για συζήτηση ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα πρόσωπα, προκειμένου να
επιλυθεί ένα θέμα ή να γίνει ανταλλαγή πληροφοριών. Ο διάλογος, συνήθως, προϋποθέτει
διαφωνία και οι συνδιαλεγόμενοι έχουν διαφορετική οπτική γωνία σχετικά με το θέμα. Τα μέρη
των ομιλούντων είναι ισόποσα, ώστε να μην μονοπωλείται ο διάλογος.
[Για τον διάλογο, βλ. και το βιβλίο της Α΄ Λυκείου].
8. Συνέντευξη
Έχει τη μορφή ερωταποκρίσεων και αυτός που παίρνει συνέντευξη (συνεντευκτής) ερωτά
σύντομα, ενώ αυτός που δίνει συνέντευξη (συνεντευξιαζόμενος) απαντά αναλυτικότερα. Τα
μέρη των ομιλούντων δεν είναι ισόποσα.
[Για την συνέντευξη, βλ. και το βιβλίο της Α΄ Λυκείου].
I...,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167 169,170,171,172,173,174,175,176,177,178,...192