147
1. Ποιο είναι το θέμα και ο σκοπός για τον οποίο έγραψε η συγγραφέας αυτό το κείμενο;
2. Στο κείμενο υπάρχουν πολλές αποφθεγματικές ρήσεις που παραπέμπουν στην επίκληση
στην αυθεντία ως τρόπο πειθούς. Γιατί νομίζετε ότι η συγγραφέας επιλέγει αυτόν τον τρόπο
πειθούς, προκειμένου να στηρίξει τη θέση της;
3. Ποια η δομή και ο τρόπος ανάπτυξης της τέταρτης παραγράφου («Η πλατωνική, όμως,
φιλοσοφία […] το λουλούδι!»);
4. Μία από τις σημαντικότερες επιδιώξεις ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, που θα
αποβλέπει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας, είναι και η επαφή
του νέου ανθρώπου, από μικρή ηλικία, με την τέχνη, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης και
της δημιουργίας. Σε άρθρο που θα δημοσιεύσετε στην εφημερίδα του σχολείου σας, να
αναφερθείτε στη θέση που κατέχει η τέχνη στο σημερινό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα,
καθώς και στους λόγους που την οδήγησαν στη θέση αυτή. Με ποιον τρόπο νομίζετε ότι το
σχολείο μπορεί να καλλιεργήσει την αγάπη για την τέχνη στους μαθητές του (500-600 λέξεις);
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
Διαδίκτυο
Είναι δεδομένο ότι το διαδίκτυο έφερε μια πιο ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Ζούμε
ένα κύμα εκδημοκρατισμού της γνώσης. Παλιότερα, για να δει κανείς τη βιβλιοθήκη
του Κέμπριτζ, έπρεπε να ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα. Σήμερα, μπορεί να βρει τα
βιβλία της από το γραφείο του. Παλιότερα, έπρεπε να έχει κάποιος λεφτά για να
παρακολουθήσει μαθήματα του ΜΙΤ
1
. Σήμερα, έρχονται διαδικτυακά στο σπίτι του.
Σ’ αυτόν τον υπαρκτό εκδημοκρατισμό της γνώσης ορθώνονται τρεις γκρίνιες. Η
μία είναι η άρνηση της τεχνολογίας, εξαιτίας των πιθανών κινδύνων που έχει η
ανάπτυξή της. Ο Πολ Βιρίλιο, για παράδειγμα, έγραψε την «Πληροφοριακή Βόμβα».
Είναι σίγουρος ότι η κοινωνία της γνώσης ενέχει κινδύνους, αλλά άγνωστους. Δεν
τους ξέρει, αλλά...υπάρχουν. Η δεύτερη γκρίνια έχει να κάνει με τα «παιδάκια της
Αφρικής». Το ακούμε για κάθε νέα τεχνολογία: «Τι να το κάνω εγώ το εμβόλιο για το
Αλτσχάιμερ
2
, όταν τα παιδιά της Αφρικής δεν έχουν ούτε ασπιρίνη για τον πυρετό;».
Το επιχείρημα έχει εν μέρει λογική. Πραγματικά «τι να το κάνεις το εμβόλιο για το
Αλτσχάιμερ, αν δεν έχεις Αλτσχάιμερ;». Αν όμως αποκτήσεις, το πρώτο που ξεχνάς
είναι τα «παιδάκια της Αφρικής». Η τρίτη γκρίνια έχει να κάνει με το διαβόητο
«ψηφιακό χάσμα». Βέβαια, καμιά τεχνολογία, καμιά επιστημονική επανάσταση δεν
I...,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146 148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,...192