18
Θεατρικά πορτρέτα
Ατομική εργασία (ΠΕΡΙΛΗΨΗ- ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ):
ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ-ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΙΑΣ ΘΕΣΗΣ Η ΜΙΑΣ ΙΔΕΑΣ:
Σε αυτή τη μορφή έκφρασης, στον λόγο μας, πρέπει να κυριαρχεί η λογική και όχι το
συναίσθημα. Η δομή της παραγράφου πρέπει να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια, το
κείμενο να είναι διατυπωμένο με αυστηρή δομή και στην προφορική μας ανακοίνωση
πάντα η προβολή των κατάλληλων θέσεων που υπερασπιζόμαστε εκφράζεται στην
αρχή, στην πρώτη - δεύτερη πρόταση της εισαγωγικής παραγράφου μας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ - ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΙΑΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
• Προσπάθησε να παρουσιάσεις σε ένα σύντομο γραπτό κείμενο ένα από τα
παραπάνω θεατρικά πορτρέτα του ΑλέξηΜινωτή, της Κατίνας Παξινού, της Ειρήνης
Παππά ή του Κάρολου Κουν, αιτιολογώντας γιατί το θεωρείς πιο σημαντικό από τα
άλλα. Το κείμενο δεν χρειάζεται να ξεπερνά τις 140 λέξεις.
(Χρόνος συγγραφής για τη δραστηριότητα: 20 λεπτά)
• Χρησιμοποιήστε για αυτό τον σκοπό έναν πειστικό μονόλογο που θα γράψετε και
θα ανακοινώσετε προφορικά στην τάξη σας. (5)
Η δομή που θα ακολουθήσετε, για να βοηθηθείτε με κατάλληλες για το δοκιμιακό
–πειστικό λόγο ως εκφράσεις και για την αρχή κάθε παραγράφου, μπορεί να είναι
η εξής:
Καταρχήν, μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι σπουδαιότερη φυσιογνωμία από αυτές
με τις οποίες ασχοληθήκαμε στα θεατρικά μας πορτρέτα είναι…………………………
(Θέτουμε την άποψή μας με σαφήνεια)
Μπορεί κανείς να το ισχυριστεί αυτό, γιατί…………….
(Επικαλούμαστε απόψεις ειδικών, στατιστικά δεδομένα, και τεκμηριώνουμε την
άποψή μας με αντικειμενικότητα).
Δεύτερο, είναι γνωστό ότι ………………
Τρίτον, δεν μπορούμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι το θεατρικό αυτό
πρόσωπο………
(Προσθέτουμε ειδικές λεπτομέρειες, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση / άποψή
μας).
I...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...112