11
[…] Οι Μαριονέτες δεν μας μαθαίνουν τίποτα για το θέατρο όπως αυτό γίνεται ή όπως θα
μπορούσε να γίνει : δεν είναι ούτε μια εξομολόγηση του δραματουργού Kleist, ούτε ένα
δοκίμιο αισθητικής. Αλλά ένα τέτοιο κείμενο μας μιλάει για το όνειρο και τις βαθύτερες
καταθέσεις όλου του θεάτρου : να κάνει αυτό το “γύρο του κόσμου” που, περνώντας
αναγκαστικά από τη φθορά της επανάληψης κι από μια αναμέτρηση με το ζωώδες του
σώματος, θα μας οδηγήσει στην ανακάλυψη ενός “καινούργιου ανοίγματος” στον Παράδεισο
- κι έτσι στο “τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας του κόσμου”.
Ίσως ποτέ κανείς δε φοβήθηκε και δεν περίμενε περισσότερα από το θέατρο απ’ ό,τι ο
Kleist, δικαιώνοντάς το έτσι καλύτερα”.
Bernard Dort
( Σε διασκευή)
:
Η λέξη μαριονέτα ως ξένη λέξη συναντάται με ένα (ν) και με δύο : (Η μαριονέτα, των
μαριονέτων- Η μαριονέττα,(ονομαστική), των μαριονεττών (γενική-Πληθυντικού).
H ΚΡΙΤΙΚΗ TOY ΘΕΑΤΡIKOY ΛΟΓΟΥ
• Διαβάστε το παραπάνω κείμενο και εξηγήστε φράσεις και λέξεις που πιθανόν σας
δυσκολεύουν στην κατανόηση.
• Υπογραμμίστε δυο- τρεις προτάσεις που σας άρεσαν ιδιαίτερα και θα θέλατε να τις
χρησιμοποιήσετε σε δικά σας κείμενα θεατρικής κριτικής. Αναζητήστε θεατρικά έργα
που σας αρέσουν, συζητήστε για θεατρικές παραστάσεις που είδατε ή θα θέλατε να
δείτε και σχεδιάστε μία μελλοντική δράση σε σχέση με τη θεατρική τέχνη.
• Τι είναι θέατρο; Δώστε έναν ορισμό και αναζητήστε την ετυμολογία της λέξης στο
λεξικό σας.
I...,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...112