87
έπαυσαν, κηδόμενοι της δήθεν κινδυνευούσης δυναστείας, να λέγωσι και να πράττωσιν
ενταύθα και εις το εξωτερικόν παν ό,τι ήτο εφικτόν κατά του Συνδέσμου.
Οι τραπεζίται εβεβαίουν ότι τα οικονομικά της Χώρας έβαινον κατά κρημνών, ότι έπαυσαν
σχεδόν άπασαι αι επιχειρήσεις και αι συναλλαγαί, ότι η πίστις του Κράτους εξέλιπεν εν τω
εξωτερικώ και ότι το δάνειον είναι αδύνατον να πραγματοποιηθή, εφ’ όσον η εν τω τόπω
κατάστασις είναι ανώμαλος, ή μάλλον εφ’ όσον υφίσταται ο Στρατιωτικός Σύνδεσμος.
Προσέθετον δε ότι ο Δ.Ο. Έλεγχος θα ζητήση την επέμβασιν των δυνάμεων προς εξασφάλισιν
των δανειστών του Κράτους κ.λπ.
Το κίνημα του Σ. Συνδέσμου εχαρακτηρίσθη υπό του Ευρωπαϊκού τύπου ως αντιδραστικόν και
όμοιον περίπου προς την επανάστασιν των Νεοτούρκων ούς, ως ούτος διετείνετο, εμιμήθηκαν
οι Έλληνες Αξιωματικοί. Αι ευρωπαϊκαί εφημερίδες εδημοσίευον καθ’ εκάστην σχεδόν
δριμύτατα άρθρα κατά του Σ. Συνδέσμου, κατακρίνουσαι τους αξιωματικούς δια το κίνημα
των και υμνούσαι τον Βασιλέα δια την υπέρ της χώρας εν γένει δράσιν του, λαμβάνουσαι δε
πληροφορίας ανακριβείς παρ’ αντιδραστικών, εδημοσίευσαν ότι ο Σ. Σύνδεσμος προτίθεται
να καταλύση την Δυναστείαν και ν’ ανακηρύξη Δικτατορίαν ή Πρίγκιπα τινα βασιλέα, ότι
εν Ελλάδι λαμβάνουν χώραν σοβαραί ταραχαί, ότι ο Βασιλεύς θα αναγκασθή, ή μάλλον
απεφάσισε ν’ αναχωρήση κ.λπ.
[Β. Σκουλάτου, Ν. Δημακόπουλου & Σ. Κόνδη,
Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη
,
τεύχος Γ, Γ΄ Λυκείου, ΟΕΔΒ, σσ. 18-19]
Ι I . ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
1. Παράγραφος. Ανάπτυξη με σύγκριση και αντίθεση
Ένας τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου είναι και η σύγκριση–αντίθεση. Αυτός ο τρόπος
επιλέγεται, όταν θέλουμε να συγκρίνουμε δυο πρόσωπα, αντικείμενα, φαινόμενα κ.λπ.
Δομή της παραγράφου με σύγκριση-αντίθεση:
• Θεματική περίοδος: Αναφέρουμε τους ανθρώπους, τα αντικείμενα, τις καταστάσεις, τα
φαινόμενα ή τις ιδέες που σκοπεύουμε να συγκρίνουμε ή να αντιθέσουμε.
• Λεπτομέρειες/Σχόλια: Επιλέγουμε και εκθέτουμε τις πιο χαρακτηριστικές ομοιότητες και
διαφορές τους. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: είτε παρουσιάζοντας όλα τα γνωρίσματα
του ενός μέλους και κατόπιν όλα τα γνωρίσματα του άλλου μέλους είτε καταγράφοντας
I...,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86 88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,...216